Eerste dagen Malawi - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Maud Orsouw - WaarBenJij.nu Eerste dagen Malawi - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Maud Orsouw - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Malawi

Blijf op de hoogte en volg Maud

20 Oktober 2014 | Malawi, Rumphi

Hier een update van uit het eerlijke Malawi.
Wat een ander land!
Er is een groot verschil tussen de arme en de "rijke", de gene met wat meer geld. Zo loopt de een op een goeie sport schoen en ontwijkt de ander op blote voeten de scherpe stenen in het zand. Alsof dat niet al genoeg is wonen de echt arme ook in een hutje van hout en riet en hebben de andere een mogelijkheid om eigen stenen te bakken en hebben ze een golfplaten dak. Een windvlaag en sommige huisjes, de meeste, zijn om en het regent bij de riete daken vrijwel altijd binnen. Om nog maar te zwijgen over het verkeer wat een groter probleem is dan de HIV. Met 25 man in een minibusje voor 12 personen en fietstaxi's die zonder remmen redelijke heuvels afkrossen! Vandaag in het ziekenhuis geweest en het was rustig! Ze lagen maar met 2 in een bed en er lag niemand onder de bedden. Dat is hier meer dan normaal. De intensive care bied als mogelijkheid dat ze mensen aan het zuurstof kunnen leggen en de operatie kamers zijn schoon en daar is ook alles mee gezegd. Morgen een dag huis bezoekjes aan mensen die te ziek zijn om maar het ziekenhuis te komen. Verder de aankomende weken kijken of ik het volleybal hier kan introduceren. En voor nu was het dat wel zo'n beetje !
Afrikaanse kussen!

• 20 Oktober 2014 - 13:33

Sandy:

Wat een indrukken he
    Heel andere wereld
    Mooi dat je iets kan bijdragen daar
    Gr sandy

• 20 Oktober 2014 - 18:22

Rianne:

Maudje,
    Geniet ervan kindje! Dat volleyballen introduceren lukt jou wel, als je net zo enthousiast bent zoals ik je ken zie ik geen enkel probleem! ;)

X

• 20 Oktober 2014 - 18:31

Maithe & Thomas:

Maudje!

Jeeeetje wat n verschil met hier dan hè!! Lijkt me indrukwekkend om te zien/ mee te maken.

Haha jij laat ze vast wel volleyballen, die Afrikanen!

Heel veel plezier nog, doe voorzichtig, maar geniet vooral! !

X Maithe en Thomas

• 21 Oktober 2014 - 00:18

Clementine :

He Maud! Leuk dat je ons zo op de hoogte kan houden. Stuur ook ff foto's vind ik leuk.. Dikke kus Cle

Tags: Arm